Fietsdag 1 - Reisverslag uit Saint-Égrève, Frankrijk van Annie en Willem Belt - WaarBenJij.nu Fietsdag 1 - Reisverslag uit Saint-Égrève, Frankrijk van Annie en Willem Belt - WaarBenJij.nu

Fietsdag 1

Door: Willem

Blijf op de hoogte en volg Annie en Willem

03 September 2016 | Frankrijk, Saint-Égrève

s'morgens met ons vijven heerlijk ontbeten waarbij de maitre d' hotel voor Annie en mij met extra wordt en kaas kwam Dat waren de mensen op le velo wel nodig. Om 10 uur zijn we gaan fietsen. In Aubeterre kwamen we op de route. Het 1e deel door de Dordogne, na le Pizou in de prachtige wijnstreek van Bordeaux. In le Pizou komt maandag het volgende bericht in de krant, " Bejaarde vrouw uit le Pays Bas werd zaterdagmiddag aangevallen door een agressieve hond en werd bij het ontwijken van de hond bijna overreden door een klein rood autootje. Alle betrokkenen kwamen gelukkig met de schrik vrij."
De maire van Montagnon laat maandag het volgende bericht plaatsen," Tijdens ons plaatselijke volksfeest op afgelopen zaterdag kwam er om ca. 2uur 2 bejaarde fietsers ons feestterrein op fietsen. Het bleek om een Nederlands echtpaar te gaan, op weg naar Santiago. We hebben ze met applaus begroet en ze te eten en te drinken gegeven. Vreemd genoeg wilden ze du Vin niet drinken, dus hebben we ze voorzien van l'eau."
Na ca 65 km kwamen we aan in Emilion, een prachtig wijnstadje in de Bordeauxstreek. Tentje opgeslagen op de plaatselijke camping en een koud blik bier gedronken.

Lieve groet, Annie en Willem

• 03 September 2016 - 20:39

Joan:

Nou de kop is er af. Karin en Rob zijn vandaag ook in Frankrijk aangekomen. Karin wil de Mont Ventoux 3 keer opfietsen. Slaap lekker en weer een mooie dag morgen. Liefs Joan

• 03 September 2016 - 22:25

Gea En Lambert:

Zo maak je al heel wat mee, de eerste dag. Hopelijk laten de honden jullie verder met rust
    Overigens, de fransen drinken wijn als water, dus nog even oefenen

groetjes Gea en Lambert

• 03 September 2016 - 23:29

Herma:

Wij hebben ook een heerlijke dag gehad in Tours. Mooi weer, heerlijk gegeten en cocktails gedronken op het terras.

• 04 September 2016 - 10:59

Joke En Jan V.d Felz:

Anny en Wim heel veel succes de kop is eraf. Veel fiets plezier, we zullen jullie volgen.

• 04 September 2016 - 11:12

Henk En Fennie Hoekman:

't Begint al goed .
    Grts en nog veel plezier.

Henk en Fennie

• 04 September 2016 - 14:25

Jenny Kikkert :

tjonge die twee "bejaarde?" mensen doen het toch maar, op de fiets naar Santiago. Wat een belevenis al de eerste dagen.
    Geniet van deze bijzondere reis en van elkaar!!!
    En we hopen dat er nog veel leuke reis berichtjes volgen :)

lieve groetjes uit Daarle <3

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Égrève

fietsen naar Santiago de Compostella

Van 3 september tot eind september fietsen wij het laatste deel van de Camino.

25 September 2016

fietsdag 17

21 September 2016

fietsdag 15
Annie en Willem

Wij zijn Annie en Willem. In 2013 zijn begonnen met het fietsen van de Camino vanaf huis tot Bayas, ongeveer 60 km ten noorden van Bordeaux. Het laatste deel gaan we nu fietsen. Onze kinderen brengen ons vrijdag 2 september naar Gurat, de startlocatie. Zaterdag 3 september beginnen wij te fietsen. Het motto van deze reis is: De reis (fietstocht) is het doel van de reis en niet de eindbestemming. Wij willen dus de tijd nemen voor de laatste 1300 km. Wij hoeven niet eerder in Santiago aan te komen dan eind september, begin oktober. Lieve groet, Annie en Willem.

Actief sinds 24 Aug. 2016